Czy moge założyć takie felgi??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grzesiek022
    Classic
    • 2010
    • 22

    Czy moge założyć takie felgi??

    No właśnie - czasami trzeba porostu jechać dalej (bo jest się w trasie) i można sobie trochę poprawić warunki podróżowania - zamiana kol to nie jest jakiś tam wielki myk, tym bardziej ze jak już się zmienia jedno kolo i połowa bagażnika leży w rowie ;-) - to zmiana dwóch kół nie jest dużo bardziej pracochłonna

    Raczej oczywiste zdaje się, że tak nie można jeździć - no ale co jest mniejszym złem ?




    ps. Mi instruktor jazdy mówił tak: jak już złapiesz gumę to nigdy w piękną słoneczna pogodę, tylko na ogól jak jest deszcz, noc i/lub mróz :lol:
  • sylwester.kida
    Drive
    • 2008
    • 47

    #2
    Czy moge założyć takie felgi??

    Witam ponownie. Zakupiłem ostatnio dwa komplety felg do mojej OII i w związku z tym mam mały zgryz, sa to felgi 17x7.5 Et 42 zamiast 17x7 Et 54 i 15x7 Et 39 zamiast 15x6 Et47 w zwiazku z tym mam pytanie czy inne et maże mieć jakiś wpływ na auto, jego zawieszenie (trwałość, prowadzenie). Na 17 już jeżdziłem i nie odczułem jakis specjalnych minusów poza troche cięższym startem niż na zimowych 15 w końcu to opony 235, a 15 dopiero co kupiłem i nie wiem jak będzie z nimi

    Komentarz

    • Bulikowy
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 353

      #3
      Masz opone 235 na feldze 17/7 ?? Im mniejsze Et tym szerzej bedzie stał samochód i stabilniej bedzie sie prowadzil. Jeszcze kwestia przycierek, ale na szerokosci 7" moze nie bedzie problemu.

      Komentarz

      • slavi
        Rider
        • 2004
        • 422

        #4
        Re: Czy moge założyć takie felgi??

        u mnie jest 17x7 ET35 i jeszcze nic nie otarło.
        przy tych 15kach też dużo szerzej nie będzie - ciut ponad centymetr ;-)

        Komentarz

        • Bulikowy
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 353

          #5
          A jaka opona na 17" ??

          Komentarz

          • Maru 123
            RS
            • 2008
            • 4660

            #6
            Bulikowy, 225/45
            1.8T AGU L&K

            2.0TDI BKD ELEGANCE

            TOYOTA LAND CRUISER J95

            Komentarz

            • slavi
              Rider
              • 2004
              • 422

              #7
              Standardowo to 225 jest. ale widziałem (nie na octavii) 235 - balon ciut większy. Będzie jeszcze minimalnie szerzej ale trudno powiedzieć ile i czy nie będzie wtedy zahaczać przy dobijaniu na skręconych kołach i np krawężniku.

              Komentarz

              • Bulikowy
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 353

                #8
                ale interesuje mnie opona sylwester.kida, bo ma felge 17/7,5 i opone 235/?. Tak z ciekawości

                Komentarz

                • sylwester.kida
                  Drive
                  • 2008
                  • 47

                  #9
                  tak na kołach 17-sto calowych mam założone opony dunlop sport maxx 235x45R17 przy szerokości felgi 7,5 cala, ale niedługo zmieniam opony na przodzie na Continental SportContact 3 w rozmiarze 225x45, a taką szerokość opon mam bo zakupiłem kompletne koła po bardzo okazyjnej cenie.

                  Komentarz

                  • leszekmw
                    RS
                    • 2005
                    • 5356

                    #10
                    w związku ze zwiększeniem i to dość znacznym et możesz mieć bicie przy pewnych zakresach prędkości , w zasadzie powinno być na pewno.,,


                    Bulikowy, gdyby producent/konstruktor doszedł by do takich samych wniosków to zapewne ustalił by to et mniejsze , ale jednak tego nie zrobił....
                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                    GVI 1.4TSI
                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                    Komentarz

                    • Bulikowy
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 353

                      #11
                      leszekmw, no tak bo ustalił złoty środek. Ale chyba rzeczą oczywistą jest, że im szerzej tym mniej buja budą

                      Komentarz

                      • slavi
                        Rider
                        • 2004
                        • 422

                        #12
                        Niektórzy wulkanizatorzy twierdzą, że jak po wyważeniu koło się zdejmie obróci o ileś stopni i zamontuje znów na wyważarce to będzie biło.
                        Do mnie to nieprzemawia. Według mnie poprostu mają niedokładnie skalibrowane wyważarki i jeszcze tolerancję sobie +-5gram ustawiają, i wtedy nie ma siły po obróceniu i założeniu musi bić.
                        To takie tam lenistwo, a +-5 gram nie wszyscy wyczują bicie. ... Ludzie z kwadratowymi kołami jeżdżą i nic nie czują.

                        Komentarz

                        • sylwester.kida
                          Drive
                          • 2008
                          • 47

                          #13
                          ja jeżdziłem na tych kołach z prędkościami dochodzącymi do maksylmalnych czyli około 180-200 i bicia jako tako nie odczułem, a jestem na takie rzeczy cholernie uczulony, mnie chodzi bardziej o trwałość zawieszenia, łożysk i innych elementów.
                          Jedną z niepodważalnych zalet jest większy komfort na mniejszych nierównościach i np na bruku.
                          A jeżeli chodzi o złoty środek znaleziony przez producenta to jak tłumaczyć że w tym samym aucie zaleznie od średnicy felgi można(należy) montować felgi z ET=47/50 lub 54mm, przecież wszystkie felgi mają środek symetri w tym samym miejscu, a rozbieżność to 7mm to tyle co w kierunku moich felg czyli 47-42=7mm.
                          Co do bicia felg po wyważeniu i ponownym założeniu na wyważarkę to nic w tym dziwnego bo nie ma szans na idealne wyważenie zawsze będzie jakiś margines błędu.

                          Komentarz

                          • leszekmw
                            RS
                            • 2005
                            • 5356

                            #14
                            slavi, jest to standardowe ustawienie wyważarek , zapewniam Cię że nie wyczujesz 5gr różnicy. ja czasami ustawiam do 4 gr ale to w przypadkach problematycznych , gdy nie wiadomo od czego się bierze bicie


                            sylwester.kida, pojeździj jeszcze trochę , to nie będzie bicie ( o ile wystąpi) przez ały czas może ono występować przy małym zakresie prędkości np. 90-105km/h , zazwyczaj na równej szosie , często przy przyśpieszaniu.
                            co się tyczy zróżnicowanego et zazwyczaj jest ono spowodowane różną szerokością felgi , poza tym w biurach konstrukcyjnych samochody projektują raczej fachowcy którzy różne zależności między et , szerokością felgi , masa koła maja w małym palcu pewnie i nie nam sie z nimi sprzeczać.
                            różnica w et 3-5mm jeszcze jest do przyjęcia ale przy różnicy 8-10mm w zasadzie musi ci bić kierownica , jak nie teraz to zacznie po paruset kilometrach , prawie zawsze tak jest. zakładałem teraz do siebie et37 i zdjąłem po 100km ,nie dało się jechać.
                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                            GVI 1.4TSI
                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                            Komentarz

                            • sylwester.kida
                              Drive
                              • 2008
                              • 47

                              #15
                              Zrobiłem na tych kołach około 1000-1500 km i nic się nie działo, co do bicia mogłeś miec lekko ugiętą felgę. teraz po zimie (mieszkam za granicą) założyłem letnie i dalej nic.
                              Ale kupiłem alufelgi na zimówki i jest tam et 39 , więc zacząłem szukać informacji na temat et, i przed chwilą znalazłem kalkulator i tekst na opony.com.pl o tym, że producenci projektują auta z pewnym marginesem i do około 1% zmianiy ET w stosunku do szerokości auta będzie wszystko działało (szerokość OII kombi to 1532mm a 1% to ~15.32mm).
                              Różnica mojego ET to 12 mm a więc mieszczę się w normie i może moge mieć nadzieję że wszystko będzie działało bez problemów.

                              Komentarz

                              • fernando
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 1890

                                #16
                                Zamieszczone przez leszekmw
                                ale przy różnicy 8-10mm w zasadzie musi ci bić kierownica
                                To dotyczy tylko przodu, tak? Podobno poszerzenie rozstawu kół na tylnej osi za pomocą dystansów poprawia prowadzenie auta, zwłaszcza na zakrętach. Poza tym nie rozumiem, dlaczego z tyłu jest mniejszy rozstaw kół niż z przodu...

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  #17
                                  Witam.
                                  Własnie załozyłem do mojej OCTAVI nowe felgi i opony...
                                  Alufelga 17"x 7" ( 5x100 ET 40 ) , opona 205/50/17' w porównaniu z seryjnymi oponami 15' auto przestało sie trząść jak galareta i kołysać sie w czasie jazdy.
                                  myślę, że Kolega z 1 postu nie ma co dywagować...jak kupione trzeba załozyć...i zobaczyć jak autko bedzie się zachowywało...ja też miałem obawy co do 17 w Octavi...
                                  Nadmieniam , że mam nówkę Octavie prosto z salony, przejechane około 230 km..i już zmieniłem w niej kółeczka.... :szeroki_usmiech wczesniej miałem 17 w mondeo III i też autko prowadziło się super....
                                  Podstawa to porządne oponki i dobre felgi...ja kupiłem nowy komplet w sumie za około 3 500 zł...mam nadzieję że spisze sie tak jak sobie tego rzyczę...bo autko od razu odżyło... :diabelski_usmiech
                                  ...a co do bicia przy wiekszych predkościach...niestety kłania sie sprawdzanie ci śnienia...a i wyważnie koła tez potrafi dac znać o sobie...w modeo wywazałem koła dwa razy...bo miałem wrazenie ze jedno z nich lekko bije...ale w koncu wszystko było ok.....tak na marginesie...Panowie z serwisu w salonie w Zielonej Górze ...raczej dziwnie sie patrzyli na mnie jak powiedziałem ze zmieniam w tym autku od reki opony i felgi na moje... :diabelski_usmiech ....a co mi tam....gwarancja gwarancją....a autko bedzie serwisowane u nich tylko w konieczności...( w ramch przeglądów)
                                  pozdrwiam serdecznie
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • leszekmw
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 5356

                                    #18
                                    sylwester.kida, w takim razie gratki , aj a pewnie tą felgę miałem ugietą..
                                    jutro popatrzę sobie na te ich marginesy :diabelski_usmiech - 15mm :roll: :twisted: .

                                    klimę w zimie tez trzeba włączać. tak pisze wszędzie.

                                    fernando, tak , przodu. co się tyczy tyłu , nie wiem , nie wypowiadam się , a le nie sądzę żeby mniejszy rozstaw kół z tyłu był spowodowany oszczędnością materiału :diabelski_usmiech
                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                    GVI 1.4TSI
                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                    Komentarz

                                    • sylwester.kida
                                      Drive
                                      • 2008
                                      • 47

                                      #19
                                      bicie kierownicą jest spowodowane niewyważeniem lub krzywizną kół i zależnie przy jakiej prędkości jest to powodowane tylnymi lub przednimi kołami, miałem takie objawy kiedyś w golfie 4 i w grudniu w mojej OII bo pokrzywiłem koła (wszystkie cztery) i przekładając je na wszystkie możliwe sposoby zapoznałem sie z tematem dogłębnie.
                                      Co do większego rozstawu kół z przodu jest to podyktowane lepszymi właściwościami jezdnymi i precyzyjniejszym kierowaniem.
                                      podobno wszystkie samochody sportowe i wyścigowe mają tak od bardzo dawna.

                                      Komentarz

                                      Pracuję...